Asså den här ungen

Han påminner mig om ett skrikande spädbarn bara det att han inte skriker.
Han vänder sig i sängen om och om igen.
"Landar" med en duns bredvid mig så att jag självklart vaknar. Huvudet bultar på mig så jag orkar knappt skrika. Seda lägger han täcket dubbelvikt på mig för att han vet att jag älskar värme, men idag hatar jag värme, så istället måste jag vakna till och ta bort det varma täcket. Han suckar flera gånger...

Sedan går han upp, stänger inte dörren efter sig så solen skiner rakt på mitt ansikte. Nu kan jag inte hålla mig längre. "Stäng dörren för helvete!" Han stänger sovrumsdörren men går sedan på toa UTAN att stänga toadörren efter sig så att jag hör hur varje vattendroppe faller ner i handfatet.

Sedan sätter han sig i vardagsrummet, sätter på datan och lyssnar på musik! Hallåå? Jag kanske fortfarande inte vill gå upp? Men nej han är som ett skrikade spädbarn som man måste upp och ta hand om, bara det att han inte är ett spädbarn utan en 24 årig kille som sedan länge slutat amma.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0