hallå där ute!

Kan ni fatta att lilla jag är vaken tidigt idag IGEN! Halv elva igår låg vi redan och sov. Idag och imon ska jag jobba och sedan är jag ledig fre,lör,sön. Jätteskönt!

På fredag är det bara fisk som får ätas i och med att det är Långfredagen. Jag kan inte kalla mig djupt religös men visst tror jag på Gud och ber till Gud någongång och självklart respekterar jag Långfredagen då Jesus dog. Då får jag inte äta kött eller lyssna på "dans" musik. Ibland kan jag tända ett ljus och be Gud hjälpa mig med någonting svårt.

I Chile finns Virgien de Los Vasquez.. Vissa kan gå 50 kilometer för att komma fram till henne. Och detta gör man som ett tack för att hon har lyssnat och hjälpt dig med någonting svårt. När vi var i Chile så gick mamma hela vägen från Valparaiso till Virgien de Los Vasquez och hon svimmade stackan när hon väl kom fram. Det var ju över 30 grader och inget vatten hade hon med sig heller. Så sedan när hon kom hem så sov hon i en hel dag och en hel natt.

Vi som bor i Sverige kan också be till henne men i och med att vi inte kan åka till Chile och gå till kyrkan så lovar vi henne andra saker. Som tex sluta röka, inte klippa sitt hår ja vad man vill. Pappa bad Virgien de Los Vasquez om en sak för några år sedan och i och med att han inte kunde åka till Chile så lät han sitt hår växa. Vi var såå lika på den tiden. Hans hår var ända ner till axlarna. Mamma har också bett henne om någonting hon inte vill säga för hennes hår är ändå ner i rumpan snart.

Idag har jag bett Virgien de Los Vasquez om hjälp och styrka. Så när jag åker till Chile ska jag gå till hennes kyrka för att tacka henne....


image233

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0