Mystisk man på jobbet

Ni som jobbar inom vården vet att man alltid ger rapport och så på kvällarna till nattpersonalen. Jag satt och pratade med en kvinna nu ikväll som jag gav rapport till och hon berättade en hemsk sak. En tjej som jobbade natt för några dagar sedan hittade en okänd man på toaletten halv tolv på natten! Tänk er att den här mannen satt där inne med mat och så och hon skulle gå på toaletten och hittade honom där. Stackars tjej alltså. Jag vet inte vad som hände när hon hittade mannen där men han hann springa iväg innan polisen kom. Men senare på natten hörde polisen av sig och berättade att de hade tagit fast mannen. Ush säger jag bara. Det känns väldigt otryggt att en man bara kan komma in sådär. Men chefen sa något om att det skulle sätts koder på alla ytterdörrarna.

Hade det varit jag som hade hittat den här mannen hade jag nog svimmat av eller någonting. För jag är så rädd på kvällarna när jag ska ner i källarn och byta om. Jag tänker alltid på att det kan finnas någon man där. Och nu så händer det på riktigt. Verkligen skrämmande.

Vad har ni gjort för kul idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0