Det är så mycket mer än det!

Jobbade som sagt kvällen med både Zorica och Mariam. Det var en rätt dyster dag på jobbet. Vi pratade om hur otacksamt vårat jobb egentligen är. Om det inte är det ena så är det det andra. Aldrig att någon är nöjd. Vissa ser ner på oss för att vi gör det vi gör. Deras sätt att säga det på är "att vi torkar bajs." Men det är sååå mycket mer än det. Så mycket mer. Det är kärleken, omvårdnaden, det roliga vi har ihop med pensionärerna, att bara få se dom le när vi tar upp de för en dans är guldvärt. Jag går oftast hem med ett leende. Visst är det ett tungt jobb, visst är vi underbetalda men det här jobbet har gjort mig till en bättre människa och gett mig så många fina minnen och det gör det fortfarande. Jag vet inte riktigt vad jag ville ha sagt med det här men vi kan väl säga att jag skrivit direkt från hjärtat. Jag tycker om mitt jobb så är det bara.

Jag ser faktiskt fram emot morgondagen. En kopp kaffe med min kära vän Zorica och lite skvaller och sen på med duracell batterierna! Godnatt kära vänner!

Nati, en STOLT undersköterska.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag håller med dig !!! Jag älskar vårat jobb =)

2009-01-13 @ 12:25:10
URL: http://fambabunovic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0