Vanessa älskar potatis

Visst är det härligt att vi kan bli nostalgiska över olika saker och ting? Jag stod och stekte lite potatis för en stund sedan och stekte den inte så att den blev helt genomstekt utan så att den blev potatis "al adente" Det betyder (enligt min morfar) att den inte är fullt färdig utan bara nästan. Då kom jag på att tänka på min syster som älskade att morfar gjorde potatisen så när vi var små. Alltså potatis "al dente." Men hon älskade potatis så mycket att hon till och med åt den rå. Vi kunde sitta och titta på tv, så satt hon där med sina råa potatisar. Hon är en märklig liten sak min syster. Potatisen tog mig iallafall mer än tio år tillbaka i tiden, visst är det härligt att en sådan simpel sak kan göra det? Jag förundras fortfarande över hur denna värld är skapad men främst av allt hur VI människor är skapade...



För övrigt så var det en bra dag på jobbet. När C släppte av mig på jobbet trodde jag aldrig att den här dagen skulle ta slut. MEN det gjorde den banne mig! Så där satt jag återigen i bilen på vägen hem och sa till C. "Tänk att när jag satt här för nio timmar sedan så kändes det som att den här dagen aldrig skulle ta slut, men nu sitter jag här igen!"

Nati.

Kommentarer
Postat av: Vanessa

hahahhahaha mmm gott me potatis=p...haha bästa bilden o pratbubblan! bästa syster!!



LOVE U

2009-01-21 @ 17:01:04
Postat av: Vanessa

hahahhahaha mmm gott me potatis=p...haha bästa bilden o pratbubblan! bästa syster!!



LOVE U

2009-01-21 @ 17:01:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0