If I could turn back time

Nu när jag skulle dricka mitt kaffe fick jag ett sådant sug efter att lyssna på gamla old-school låtar. Jag drömde mig tillbaka till 1999 då jag och Dinka låg i sängen dag in och dag ut och filosoferade om livet. Om det hårda livet. Om varför vi aldrig kunde träffa de rätta killarna som skulle vara med oss för resten utav våra liv. Om varför vi aldrig kunde bli lyckliga och att vi alltid skulle bli sårade utav dessa svin. Ha ha ha. Det var tider det. Jag och Dinka hade även en bok (som jag fortfarande har) som handlade om oss, kärlek, pengar och killar. Det är lite kul att sätta sig och läsa igenom boken då och då och minnas tillbaka till den "hemska" tiden då vi var så olyckliga. Och vi som bara ville växa upp, bli arton år och träffa den rätta. Om jag hade vetat bättre hade jag tagit vara mer på den tiden då man inte jobbade och slapp ha allt det här ansvaret man har nu. Nu förtiden är allt bara stress stress stress. Åh vad jag önskar att jag var tolv år igen och fick ligga där med Dinka och tänka på alla dessa meningslösa svin. Men nej nu tillbaka till verkligheten och till min lasange.


Till den här låten grät jag mig till sömns flera gånger, snyft.


 


Nati.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0