Lördag kväll

Oj vad tiden går fort! Klockan är snart halv nio och vi har inte hunnit göra så mycket här hemma. Men vad gör det? Vi måste njuta av varandra och bara vara för sedan börjar den nya arbetsveckan och då ses vi knappt. Min mensvärk är iallafall borta nu. Halleluja! Nu sitter jag i köket och väntar på att maten ska bli färdig (jo jag vet att det är sent fär middag nu). Idag blir det rödblommig falukorv och ris till. Jag hoppas på att det blir gott, det är nämligen första gången jag gör den här rätten. Men C äter ju allt, så blir det misslyckat äter han upp det ändå. Tack gode Gud att jag inte har en kräsen man. På tal om mat så var jag så duktig häromdagen och gjorde hemmalagad majonäs. Den blev inte så där god som den blir när mami gör den men den var OK. Det är så kul att få testa på någonting nytt i köket. Jag tror nog att det är Emelie som inspirerar mig. För efter mitt besök hos henne sist så bestämde jag mig för att också fritera fisk (första gången för mig). Och C tyckte att det var så gott! Så tack Emelie för att du inspirerar mig!

Nu måste jag titta till maten.


Natita gör majonäs.


Nati.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0