Det här är bara föööör mycket!!

Jag är sååå arg! Jag var och hälsade på min kära vän Mariam med Kiksson och på vägen hem på vagnen nu så satt det ett juggepar i 40-50 års åldern.
Plötsligt hör jag bara ett smack. Jag tittar upp och ser att kvinnan gråter och gubbjäveln ger henne en till örfil. Han skriker massa skit på jugge och ger henne EN till örfil.

Jag ville skrika, jag ville slå honom, jag ville döda honom, jag ville ringa polisen. Men nej jag gjorde ingenting, skulle ändå av på nästa hållplats. Jag är ju för feg också, men om man nu är realistisk, vad skulle jag säga. Skulle jag ha någon rätt att ens skälla på mannen pga hans äckliga beteende? Nej, egentligen inte, han skulle la bara be mig dra åt helvete eller säga något i stil med "sta te briga jebemti mater??!!" Och jag skulle stå kvar där som ett fån.

Men fan vad jag ångrar mig nu, jag skulle ha skällt ut den hemska mannen. Jag undrar hur det går för kvinnan nu? Hon satt ju kvar på sätet och tog emot alla örfilar utan att ens skrika till, det var bara tårarna som visade hennes smärta. Vem vet hon kanske får gå igenom samma skit varje dag....Jag ska be för dig du stackars kvinna!

Nu ska jag försöka sova, om jag kan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0