Hemma med Banana

Så gott folk vad har ni för er? Jag antar att många ligger och sover. Tyvärr kan jag inte göra detsamma för jag måste vara med Banana, fan. Hahaha. Nej jag bara skojar love you Banana.

Jag har inte gjort så mycket idag.

Gick upp ganska sent, rastade Reina och sedan åkte jag till Kortedala för att hämta mina räkningar. Jag träffade pappa en stund och sedan hämtade mi amor mig och vi käkade lite mat här bredvid i någon restaurang och sedan åkte han iväg och jobbade och jag träffade Banana.

Banana och jag spelade lite bingo, tyvärr vann vi ingenting, men det var kul att få spela igen. Efter bingon åkte vi in till stan och käkade på Mcdonald's vilket var otroligt gott. Nu är vi hemma, vi har rastat Reina som ligger här bredvid och sover och nu ska vi börja prata om våra semestrar med en kopp kaffe till så att jag inte somnar (som vanligt) och är osocial (som vanligt).

Imorgon blir det stan med Banana.

ha det gött haj

En varm dag i juni

Barcelona

Detta var nog tredje eller fjärde dagen, minns inte riktigt. Vi förfestade på hotellet och åkte till Catwalk ( http://www.clubcatwalk.net/ ) som låg bredvid stranden. Ett grymt bra ställe, enligt mig och många mer som har varit i Barca.

Sådär lite mer kort imorgon då.

Syrran 25 och Mamma 43

Jag älskar dig!

Min prinsessa Evelina

har iallafall försökt...

Nu har jag försökt lägga upp bilder i mer än en timma. Jag blir så arg, men det är fel på mitt internet jag vet.

Vi hade det jätte trevligt igår. Reina badade hela dagen och Miki (min kusin 4 år) gick efter den stackars hunden hela tiden. Samma sak hände idag, till slut gömde Reina sig bakom soffan där Miki inte kunde komma åt henne. Tyckte så synd om stackan. Tyvärr fick vi ingen fisk igår, Papi skyllde på att det var för varmt, men jag tror bara att det inte var våran dag, jag fiskade knappt, hade inget tålamod alls.

Idag var tjejerna här. Mariam, Kiksson och Irene. Vi hade det väldigt trevligt. Åt massa gott och onyttigt och tittade på bilderna samt det jag spelat in från Barcelona. Jag fick även se Kikssons kort från när hon var i Mallorca i juni. Väldigt fina bilder.

Nej nu ska jag försöka sova lite. Får väl fortsätta med att försöka lägga upp bilderna imorgon. Sov gott.

Ciao

Nu åker jag och fiskar!

Ha det bra

Godnatt

Sådär! Ännu en grym fest avklarad.

Mamma blev full, minns faktiskt inte sist mamma var full.

Men det var kul! Riktigt kul, den "riktiga" Anyela kom ut. Jag fick höra massa goa chilenska skämt och äta massa gott och dricka massa gott. Syrran gjorde sin berömda bål och det var det mina 30+ släktingar blev fulla på. De trodde att de bara drack saft.

Evelina blev ju självklart festens höjdpunkt. Hon har blivit så stor och fin, hon blir finare för varje dag jag ser henne, tänk er då hur hon kommer att se ut när hon är femton! My God, stackars Zoran och Emelie, ni får hålla henne i ett koppel, haha.

Nej nu ska Natita sova, lägger upp bilderna från ikväll imorgon och mer bilder från Barca, ta hand om er!

Barcelona

Det här var andra dagen och vi bestämde oss för att promenera till stranden. Det var en svettig och lång promenad måste jag säga och runt tre tiden kom vi äntligen fram. Barcelona har fyra-fem stränder och den vi kom till hette Barceloneta (tror jag). Där var vi iallfall ett tag (utan solskydd!) och sedan gick vi vidare och satte oss och åt nära stranden. Vi både var sugna på lax och lax fick vi men Gud det var den värsta laxen jag någonsin ätit plus att de bara serverade den med pommesfrites, pommes  frites serverades till ALLT! Jag ville ha ris eller potatis men icke sa nicke det fanns bara pommes frites. Ush.

Ikväll ska vi fira mammas och vannes födelsedag i och med att vi var i spanien när de fyllde år. Syrran blev 25 och mamma blev 43? Iallafall, grattis i efterskott till er båda, älskar er. Det bästa med den här dagen är väl att Emmy och Evelina också ska med. Jag längtar efter att få hålla min lilla prinsessa. Nej, nu ska jag duscha.

Mer bilder imorgon, orkar inte lägga upp alla på en gång, så jag lägger upp dom dag för dag.

Barcelona bilder

Lite bilder från första dagen då vi hann gå till Sagrada la familia, gå runt i Las ramblas och även dricka massa god öl där, plus åka runt i metron lite. Efter tre dagar lärde vi oss åka runt i Barcelona med metron (som är ett mycket billigare alternativ än taxin). Från början trodde jag att vi skulle bli rånade i metron men mi amor lärde mig att det inte var så farligt. Jag vet jag är en tönt. Haha.

Men nu ska vi äta något och sedan gå ut med Reina vilket betyder drottning på spanska, det ni!

...mer bilder imorgon...

Hemma igen

Så var man tillbaka i Sverige igen. Skönt att det är fint väder iallafall annars hade jag känt mig lite smådeppig över att vara tillbaka. Vi har iallafall haft det jättebra i Barcelona. Det har varit över 30 grader varje dag, sol varje dag, god mat varje dag och god öl varje dag.

Jag får lägga upp de andra bilderna när jag har lite mer tid. Nu ska jag äta lite frukost.

Så ikväll gäller det.

Jag kan inte sova mer. Vill sova mer, men jag kan inte. Känner den här oron i magen som jag alltid får innan jag ska resa. Imorgon ska vi upp tidigt för att shoppa och för att sätta oss i en sådan där buss med en guide i. På torsdag åker vi till någon fin strand, jag föreslog någon i Costa brava, vi får se vad dom rekommenderar i Barcelona. Nu ska jag dricka upp mitt te. Halsen gör ju fortfarande ont...

saknar dig banana...

....

Banana! Jag saknar dig. Kom hem igen. Har massa att berätta för dig. Hör av dig om du ser detta!

Mitt liv de senaste tre veckorna...

Mitt liv de senaste tre veckorna. Tänk att det fanns folk där ute som skulle kunna fylla ens liv med så mycket kärlek. Tack Zorica för allt dessa senaste veckorna.

min prinsessa

Jag och Evelina för två veckor sedan. Jag saknar dig min lilla prinsessa.

Nu har jag bestämt mig

Nu måste jag verkligen komma igång med bloggandet. Jag har massa bilder som bara väntar på att bli uppsatta och jag har massa vänner som frågar om mitt bloggande varje dag. Så ikväll kära vänner tänker jag börja blogga igen. Ska bara försöka fixa mitt internet, det vill inte funka ihop med min laptop. Jaja.

En skön låt så länge:

Bara sex dagar kvar...

Om en vecka är man i Barcelona och avnjuter en god drink vid hamnen eller shoppar för fullt. Gud vad underbart! Längtar , längtar, längtar!

Hotellet har en pool så där ska man ligga och njuta lite innan man sätter fart och utforskar det man har missat de andra två gångerna. Det första jag ska göra när jag vaknar på onsdag är att gå till El Mercat och köpa massa goda grönsaker och frukt och bröd till frukosten, mmmm!

Vi Hörs ni underbara läsare!

På jobbet

Hur mår alla?
Jag mår underbart bra. Vädret är helt underbart och Mariam ska snart komma och jobba kvällen med mig.
Jag har verkligen haft fullt upp den här veckan, jag har träffat massa nya människor och verkligen njutit utav mina lediga dagar.

Imorgon ska mamma bjudas på middag, på tisdag ska Emelie och Zoran bjudas på middag och på fredag fyller mostern min 39. Jag har verkligen en rolig vecka att se fram emot. Och så åker man ju till Barcelona vecka 29. Ska verkligen shoppa loss den här gången!

Min Dzana-banana reser bort imorgon, kommer sakna dig så mycket hjärtat men vi ses i augusti igen.

Jag kan bara tacka Gud för allt som har hänt.

shiiit

dålig uppdatering, jag vet!
sorry
snart vet ni, snart
jag lovar....
bara 12 dagar kvar till barcelona........