Torsdag

Åh vad trött jag är (jag vet att jag alltid klagar över detta). Jag känner mig som en gammal pensionär...benen värker och jag skulle gärna vilja lägga mig i sängen och sova tills imorgon. Men nej det är nog för tidigt klockan, är ju inte ens kvart över åtta. Idag jobbade jag som sagt lite extra, stannade kvar på jobbet till ett och sedan åkte jag hem och hittade som tur var en ny tvättid klockan två (skulle ha tvättat vid elva annars.) Sen kom jag på att jag hade bjudit över pappa på middag (panik!) så jag lagade ihop en riktigt god middag. Fläskkarre i ugnen marinerad med provencalska kryddor, potatisgratäng, ris och C gjorde två goda sallader a la chilena som han säger. Detta var ju första gången jag lagade mat och bjöd pappa på det annars har jag alltid (så bortskämd som jag är) låtit honom laga sin egna middag här hemma som jag bjuder på, hahaha. Och pappa är ju riktigt bra i köket, han lagar jättegod mat så ja jag var ju lite nervös över vad han skulle tycka om min mat. Han åt tre gånger och upp varenda liten köttbit som fanns kvar på köttbenet...

Nej vet ni nu ska jag borsta tänderna och krypa ner i sängen. Sov gott!
Nati.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0