piroge processen, jajamensan

Gud vilken trevlig dag jag har haft, har glömt att min mami och papi kan vara så roliga att umgås med, t.om. vin drack vi ju! Jag älskar dom så mycket, dom är bästaste mormorn och morfarn :). Och INGEN gör såååå goda piroger som min mami gör, idag berättade hon den hemliga ingrediensen och JA jag blev förvånad något så enkelt gör så dom smakar underbart!

Först gör man så här


image69

Papi har uppfunnit en maskin som gör degen super tunn, han är mitt lilla snille.

image70

Närbilden

image71

Den här har han också hittat på så att pirogen blir perfekt rund

image72

Sen gör man så här

image73

Så här ser dom ut när dom ska in i ugnen...

image74

Och när dom har varit i ugnen...

image75

Sen gjorde mami världens goaste soppa vi drack chilensk vin till, självklart...

image76

Gato negro

image77

Nu måste jag räkna ner för om 5 minuter är det min FÖDELSEDAG!!!! :D :D ;D ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0