Misslyckad

Asså jag känner mig heeelt misslyckad. Skulle baka två kladdakakor på jobbet. Gjorde exakt som det stod i receptboken. EXAKT. Sen när jag skulle ta ut den första efter 40 min så var den torr som en öken. "Ingen fara" sa min arbetskamrat Therese. "Lägg in den andra och så tar vi ut den efter 30 min istället". Hopp, då gjorde jag det. Men när jag tog den var den lika torr, bara liiiite kladdig, asså extremt lite.

Stackars lilla mig.

Nej.

Stackars lilla Josip som måste ha mig till flickvän. Han får nog skaffa sig en importerad tjej från Batkovic istället som har lärt sig att laga mat från barnsben. Men då får han förvänta sig någon utan tänder och någon som klär sig som en baba (mormor). Inte för att jag vet hur tjejerna där nere är, men ett rykte där ifrån har nått ända fram till lilla mig i Sverige så det måste nog vara sant. Ja.

Baby har kommit hem och det var länge sedan jag hoppade på honom så det ska jag göra nu.

Byebye darlings!


Den här lappen använder Therese när hon ger taktil beröring. Jag satte den på ugnen när vi alla gick iväg från köket så att inte mina pensionärer skulle öppna ugnen och bränna sig. Och vet ni, det funka! Jag är så bäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0