Mer Barcelona bilder

Ja det finns ju inte så mycket att göra just nu så jag lägger upp lite mer Barcelona bilder.

        

På bilderna ovan var vi och shoppade lite sista dagen. Jag äääälskar Bershkas kläder. Köpte min en skitsnygg volangklänning där för ynka 25 euro, visar upp den senare... I El Mercadillo finns det allt från piercingar till kläder och mycket tröjor med tryck på kända människor.


             Här är vi på Las Ramblas. Barcelonas kändaste gata. Här fanns allt från dubbelgångare till djur i bur(?) Vi forstod aldrig varför dom hade massa kycklingar, tuppar, illrar, skölpaddor mm i burar...

         

På bilderna ovan är vi på väg till våran lägenhet. Lägenheten låg en minut från Las Ramblas. På natten fanns det massa småpubar som hade öppet och lite längre bort från våran gata så gick det prostituerade på nätterna. Trevligt. Vi hade inga problem med detta för är man trevlig och talar spanska så gör dom dig ingenting det är samma sak i Chile på vissa ställen. Vi blev ju vänner med alla där första dagen. Men första dagen vi kom dit ville jag dö. Jag tänkte "HerreGud vart har jag tagit oss?" Men det var lugnt det var bara på natten det gick vilt till på gatan, på dagen gick det vanligt folk på gatan och det bodde vanligt folk omkring oss.

       

På bilderna ovan är vi på väg till Girona där vi ska ta flyget tillbaka till Sverige.

       

På väg till Sverige igen :(

Det var en kort resa till Barcelona. Men bara att få åka iväg sådär i några dagar till ett land där de talar mitt språk är guldvärt. Ska man till Barcelona så be taxin lämna er på Plaza Catalunia eller Las Ramblas. Vi hann inte gå till en gata där alla märkesbutikerna finns, men men nästa gång. Har tittat på resor till Barcelona och Gud va dyrt det är nu. Vi fick ju våra biljetter för en 150 kr fram och tillbaka plus skatterna blev det en femhundrig var.

Kommentarer
Postat av: Natalie B

Kan tänka mig det var riktigt kul där!

2008-03-18 @ 10:53:12
URL: http://natalieb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0