Torsdag

Åh du regniga, gråa, lata och mysiga torsdag nu går du långsamt mot ditt slut och låter fredagen ta över. Vi har tittat på Boy A en riktigt bra dramafilm med ett oväntat slut. Se den. Jag saknar att sysselsätta mig med något eller så är det det att jag saknar Chorizo. Saknar att komma till jobbet och ta mig en kopp kaffe med henne och sen försöka ge de gamla en meningsfull dag. Jag har tittat på nya jobb idag. Det ser bra ut på arbetsmarkanden, de söker efter någon med mina kvalikationer. Jag kan tänka mig att jobba med allt inom vård. Jag drömmer mig bort till en ny arbetsplats som är från måndag-fredag. Men sen ser jag inte Chorizo och mina andra underbara arbetskamrater. Hur ska jag klara mig utan dig/er? Jag får en klump i magen. Man kan inte hitta arbetskamrater som är lika underbara som de på Skålmekärr. Men jag vet att jag måste ta ett nytt steg ut i arbetsmarkanden, jag måste mogna och våga mig på nya utmaningar. Nya arbetskamrater. Ett nytt jobb. Det låter spännande men samtidigt skrämmande. Jag har inte ens kommit i närheten utav ett nytt jobb och så sitter jag ändå här och skrämmer upp mig. Jag måste skriva ett perfekt CV. Fan jag vill inte lämna Skålmekärr. Vi skulle ju bli fackligt aktiva jag och Chorizo. Vi skulle kämpa emot orättvisorna ihop. Vi skulle få gå på massa olika utbildningar och lära oss mer om vårat jobb. Vi skulle ju så mycket.

Nati.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Du är så söt min lilla vän!

2009-07-10 @ 22:57:20
URL: http://fambabunovic.blogg.se/
Postat av: ac

ta tjänsteledighet istället och prova jobba nån annanstans men säg inte hejdå till oss än .. :(

2009-07-11 @ 11:13:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0