Fredag kväll

Vilken lugn och härlig dag det har varit. Jag har städat i lugn och ro, lagat mat i lugn och ro och tvättat i lugn och ro. Mamma har varit här hela dagen med mig och hjälpt mig med sysslorna. Om jag skulle göra som hon ville skulle hon få ta hand om hela hemmet en gång i veckan. Mamma är verkligen pedant och älskar att städa. Hon erbjöd sig att komma hit och städa en gång i veckan men hallå, mamma? Aldrig att jag skulle vilja ha henne som en städerska här hemma. Hon får gärna hjälpa mig när jag väl är i gång men inte annars. Men jag känner på mig att hon kommer att storstäda hela lägenheten när vi resor bort. Hon ska ju få nycklarna hit för att checka läget och vattna blommorna och så.

Imorgon åker nog C och jag bort själva och badar och solar. Min älskling har äntligen semester (en vecka innan mig). Han behöver verkligen semster min man, så mycket som han har slitit den här våren. Till hösten blir det min och Chorizos tur att slita. Vi ska gå på alla kurser facket har att erbjuda och försöka bli förtroendevalda. Vi får hålla tummarna, det kommer iallafall bli en härlig höst med kurser, utbildningar och träning. Konstigt nog så längtar jag redan till hösten. Haha.

Jag lämnar er nu med en utav Michael Jacksons bästa låtar (enligt mig).




 




Nati.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0